Werkwijze

De receptionist(e) neemt alle benodigde informatie met u door, zoals uw NAW-gegevens, voertuiggegevens en schadegegevens. Tevens wordt een kopie van het kentekenbewijs en de groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Daarna melden wij de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen wij indien nodig een expert. Er wordt een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de  reparatie. Indien het een verzekeringsschade betreft, kunt u gebruik maken van vervangend vervoer. Ook nemen wij t.a.v. de verzekeringsmaatschappij de financiële afhandeling van u over. U dient hiervoor alleen een akte van cessie te ondertekenen.


Expertise

 

In ons computersysteem worden alle gegevens van uw auto opgeslagen. Onze schademanager bepaalt de omvang van de schade en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto’s worden aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. De schade wordt vastgelegd in een audatex-schaderapport. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd die betrekking hebben op het voertuig, de beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt.

 

Demontage

 

De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of als zodanig gecertificeerde onderdelen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden opgeslagen in een speciale ruimte en de beschadigde delen worden milieuverantwoord afgevoerd.



Plaatwerkerij

Hier wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen en op een richtbank gericht, zonodig met hydraulische trekapparatuur. Bepaalde nieuwe soorten staal zoals Borion en HSS mogen niet zomaar vervangen worden. Wij beschikken over de fabrieksgegevens die aangeven wanneer, waar en hoe ze vervangen dienen te worden. Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur. De lasapparatuur die wij in huis hebben voldoen aan de Eurogarant eisen. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur, inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.


Voorbewerking

Op de moderne voorbewerkafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen passend gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag. De laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op deze speciale afdeling uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren.


Spuiterij

De auto wordt gespoten in een geheel stofvrije spuitcabine. De originele kleur wordt door een verfmix-computer aangemaakt. In de hypermoderne spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Zo kunnen schadelijke invloeden van buitenaf de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Dankzij constante ondersteuning van de lakfabrikant en de kleurinfo van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de originele kleur en kwaliteit te bereiken.

Afdeling montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden dan ook uitsluitend gecertificeerde onderdelen gebruikt om uw auto weer op en top te krijgen. De auto wordt na de montage gecontroleerd. De wielophanging wordt met computergestuurde apparatuur uitgelijnd. Na de strenge eindcontrole heeft u vier jaar garantie op de reparatie.

Wassen

Na de reparatie wordt de auto gewassen en het interieur schoongemaakt zodat deze klaar is voor aflevering. Dankzij de professionele reinigingsmethode ziet uw auto er weer als een showroommodel uit.

Aflevering

De auto is nu afleveringsklaar. De receptioniste of de schademanager neemt contact met u op en spreekt met u af wanneer u de auto kunt ophalen of wanneer de auto wordt afgeleverd. Bij het ophalen levert u de leenauto afgetankt in. Indien de auto niet is afgetankt zal een van onze medewerkers dit voor u doen. De kosten hiervoor worden aan u doorberekend. 
Vooraf heeft de receptioniste of schademanager aan u kenbaar gemaakt, dat u eventueel het eigen risico bij aflevering contant dient te voldoen. Bovendien, wanneer u een eigen bedrijf heeft en het btw-bedrag niet is meeverzekerd, dient u ook het btw-bedrag contant te voldoen.